سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توسعه کشت گلخانهای را در البرز برنامهمحور دنبال میکنیم

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی عبداللهی بعد از ظهر سه‌شنبه در دیدار با کارکنان اداره کل جهاد کشاورزی استان البرز که همزمان با هفته جهاد کشاورزی در محل این اداره کل صورت گرفت، ضمن تبریک این هفته و قدردانی از تلاش‌های کارکنان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: جای خرسندی دارد که اولین پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور در استان البرز راه اندازی شد.

 

وی ادامه داد: آغاز به کار این پارک نشان از ظرفیت‌ها و فرصت‌های فراوان کشاورزی در حوزه تحقیقات و تولیدات این بخش دارد.

 

عبداللهی گفت: امید است با توجه به این امر در سالی که طبق منویات مقام معظم رهبری سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی نام گرفته، البرز بتواند گام‌های بزرگی در این زمینه داشته بردارد.

 

وی افزود: در خصوص نیروی انسانی و چارت تشکیلاتی استان با توجه به افزایش شهرستان‌ها، با وزارت جهاد و سازمان امور استخدامی کشور باید مکاتبات لازم را داشته باشیم.

 

استاندار البرز گفت: باید تا جای ممکن از اختیارات مدیریتی خود استفاده کنیم و موجبات رفاه و تأمین آتیه کارمندان را فراهم کنیم که راه اندازی تعاونی‌های مسکن ادارات از جمله این اقدامات است.

ژئوتکستایل

وی افزود: قدرت چانه زنی کشورها در عرصه‌های جهانی و بین المللی در گرو اقتدار اقتصادی آن کشور است از این رو یکی از وزارتخانه‌های مهم در این راستا با توجه به دامنه گسترده فرصت‌ها و وظایف، وزارت جهاد کشاورزی است چراکه می‌تواند با بهره گیری از دانش و توان نوین دنیا، خودکفایی در حوزه غذا را رقم بزند.

 

عبداللهی با اشاره به سخنرانی امسال مقام معظم رهبری و تأکیدات ایشان در خصوص امنیت غذایی و توسعه کشاورزی، گفت: بر این اساس اکنون شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی فعال‌تر شده اند بنابراین باید حمایت‌های لازم را از فعالیت‌های آنها داشته باشیم.

 

وی افزود: جهاد کشاورزی باید یک اتاق اندیشه ورز تشکیل دهد و جوانان و نخبگان را در حوزه تصمیم سازی جهاد دخیل کند.

 

استاندار البرز گفت: امکانات و قابلیت‌های ویژه ای در البرز وجود دارد که اگر به طور کامل مورد بهره برداری قرار گیرد، کشور را متحول می‌کند.

 

وی با اشاره به مأموریت محوله از سوی رئیس جمهور در خصوص توسعه کشت گلخانه‌ای در استان، افزود: در این راستا با اهتمام ویژه ای وارد شده ایم چراکه بر این باور هستم توسعه گلخانه‌ها از بین رفتن اراضی کشاورزی را متوقف می‌کند و با کمترین مصرف آب بیشترین بهره وری را دارد و اشتغال فراوانی نیز همراه دارد.

 

عبداللهی گفت: گسترش ویلاسازی ها اراضی کشاورزی را از بین برده و از سوی دیگر مانع پویایی اقتصاد بواسطه بهره برداری از ظرفیت‌های کشت می‌شود.

 

کد خبر 5514503

 

 منبع مهرنیوز