سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انتقاد مدیر جهاد کشاورزی اردل از استفاده بیرویه از کودهای شیمیای

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سعید خسروی ظهر امروز در حاشیه کلاس آموزشی تغذیه صحیح و کنترل آفات، گفت: یکی از مهمترین ابزارهایی که می‌تواند رشد گیاهی را بهبود بخشد و تولید را بالا ببرد تغذیه گیاه و حاصلخیزی خاک از طریق مصرف بهینه عناصر غذایی مورد نیاز گیاه است که در همین راستا دوره آموزشی تغذیه صحیح و کنترل آفات در میانکوه شهرستان اردل با حضور کارشناسان جهاد کشاورزی و باغداران برگزار شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردل اظهار کرد: آفات گیاهی می‌توانند همراه با گیاه، اندام و محصول گیاهی زنده، بذور و اندام‌‌های گیاهی تکثیرشونده غیرجنسی مثل پیاز، غده، نهال، پیوندک، قلمه، ریزم و پاجوش، حشرات، حیوانات ناقل، انسان، باد و توفان و باران، آب و خاک، ماشین‌آلات و ابزارهای کشاورزی و باغبانی، وسایل حمل‌و‌نقل محصولات گیاهی، بسته‌بندی‌های چوبی از مناطق بومی‌ به مناطق غیربومی‌ و یا از مناطق آلوده به مناطق غیرآلوده منتقل شوند.

 

وی ادامه داد: این امر در صورتی است که شرایط اقلیمی‌ در منطقه جدید برای رشد و تکثیر آفات گیاهی مناسب باشد، گیاهان آن منطقه به سرعت آلوده شده و یا نابود خواهند شد.

مدیر جهاد کشاورزی اردل اظهار داشت: همچنین مشکلات فنی و اجرایی در زمینه ردیابی، شناسایی، ریشه‌کنی و یا کنترل این‌گونه آفات، اهمیت آن‌ها را در زمینه تهدید امنیت غذایی دو چندان می‌کند.

 

وی افزود: محصولات زمانی اُرگانیک است که تغذیه از طریق کودهای حیوانی و آلی باشد و کنترل آفات به صورت مکانیکی و استراتژیک انجام شود که این امر باعث بالا رفتن کیفیت محصولات می‌شود.

ورق پلاستیکی استخر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردل گفت: یکی‌از مشکلات باغداران ما استفاده بی‌رویه از کودهای شیمیایی است که مازاد آن در خود میوه نشت می‌کند که باعث پایین آمدن کیفیت آن می‌شود.

 

انتهای پیام/68036

 

منبع فارس نیوز