سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساخت وسازهای غیرمجاز بلای جان کشاورزی شده است/ کاهش چشمگیر تولید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از دماوند، حسین اردلان رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دماوند، پیش از ظهر امروز در نشست بررسی ساخت‌وسازهای غیرمجاز در دماوند، اظهار کرد: اصلی‌ترین چالش در شهرستان بحث ساخت‌وساز غیرمجازی است که چند سالی شاهد آن هستیم.

استخر ژئوممبران

وی ادامه داد: افتخار و اقتصاد شهرستان دماوند بر پایه اراضی کشاورزی و باغات بوده که متأسفانه بسیاری از این زمین‌ها را بر اثر ساخت‌وساز از دست داده‌ایم و درحال حاضر در شهرستان دماوند حدود 9هزار و 200هکتار باغات و زمین کشاورزی داریم.

 

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دماوند اضافه کرد: در شهرستان دماوند 5هزار و 700هکتار از باغات سیب وجود دارد که باعث افتخار شهرستان در سطح استان و حتی کشور است و سالانه حدود 220هزار تن سیب تولید می‌شود و چند سالی است رتبه برتر استان را دماوند کسب می‌کند.

 

اردلان با بیان اینکه در چند سال گذشته در سطح شهرستان دماوند هزار و 600 هکتار سیب زمینی کشت می‌شد، گفت: متأسفانه امسال تنها حدود 50هکتار زمین سیب زمینی کشت شد که این باعث می‌شود شهرستان دماوند از رده تولید این محصول خارج شود.

 

وی بیان کرد: ما مجبور به تخریب ساخت‌وساز غیرمجاز برای حفظ اراضی ملی هستیم و در این باره در سال 98 سه جلسه با رئیس سازمان اراضی کل کشور و یگان حفاظت اراضی داشتیم که در این جلسه ما توانستیم خودرو و تعدادی نیرو برای جلوگیری از تخلفات اضافه کنیم.

لایه استخر

 

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دماوند در پایان گفت: پیمانکاران سودجویی هستند که زمین‌های کشاورزی را با قیمت ارزان می‌خرند و قطعه‌بندی می‌کنند و با قیمت‌های بسیار زیاد به دیگر افراد می‌فروشند و ما به دنبال جلوگیری از اینگونه اقدامات هستیم.

 

انتهای خبر/67067/پ/س

 

منبع فارس نیوز