سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کشت قراردادی در بیش از 32 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کرمانشاه/

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، شهریار قاسمی در جلسه کشت قراردادی گندم در کشور که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور مسؤولین کشوری، معاونین و مدیران ستادی و ادارات تابعه برگزار شد، اظهار داشت: کشاورزان استان کرمانشاه استقبال خوبی از کشت قراردادی داشته‌اند و روند عقد قرارداد در حال رشد است.

قیمت عایق استخر خاکی

وی با بیان اینکه کشت قراردادی، امنیت تولید را تضمین می‌کند، گفت: طی سال زراعی 99-98 میزان کل خرید گندم توافقی دوروم در کشور 80 هزار تن بوده و میزان خرید استان کرمانشاه بصورت توافقی 38 هزار و 940 تن یعنی 49 درصد از آمار کشوری بوده است.

 

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد:  این استان در قالب کشت قراردادی و خرید توافقی گندم دوروم رتبه اول کشور را در 2 سال گذشته از آن خود کرده است.

 

وی سطح قرارداد منعقد شده سال زراعی 1401-1400 در قالب کشت قراردادی 32 هزار و 738 هکتار، شامل 29 هزار و 700 هکتار قرارداد با شرکت‌های تولیدکننده ماکارونی و سه هزار و 38 هکتار توسط مدیریت تعاون روستایی اعلام کرد و افزود: این میزان سطح قرارداد نسبت به سال گذشته 83 درصد رشد نشان می‌دهد.

قیمت عایق استخر

قاسمی تعداد کشاورزان طرف قرارداد کشاورزی قراردادی استان را چهار هزار و 185 نفر اعلام کرد و گفت: تلاش داریم با بسیج امکانات سطح زیرکشت قراردادی استان را برای حمایت از کشاورزان و افزایش بستر امنیت تولید ارتقا دهیم و در این راستا الگوی کشت را نیز می‌توان برنامه‌ریزی کرد.

 

انتهای پیام/پ

 

منبع فارس نیوز