سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توسعه کشاورزی چهارمحال وبختیاری در دستور کار قرار گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حیدری صبح پنجشنبه در دیدار با معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهادکشاورزی بیان کرد: رئیس‌جمهور در سفر به شهرکرد بر توسعه کشاورزی و دامپروری این استان تأکید ویژه کرد.

geomembrane

وی با اشاره به نرخ بالای بیکاری و مهاجرت‌های فراوان در چهارمحال و بختیاری افزود: اشتغال پایدار به‌خصوص در حوزه‌های کشاورزی و دامپروری باعث کاهش نرخ بیکاری و پیشگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه می‌شود.

 

حیدری روستاها را قطب تولید محصولات کشاورزی، دامپروری و لبنی اعلام و تصریح کرد: کاهش جمعیت روستاها باعث کم شدن میزان تولید محصولات مختلف می‌شود که این موضوع توجه به اشتغال‌زایی پایدار را ضروری کرده است.

 

وی یادآور شد: برای تحقق اهداف توسعه‌ای وزارت جهاد کشاورزی ظرفیت‌های مطلوبی در چهارمحال و بختیاری به‌خصوص در بخش‌های کشاورزی و دامپروری وجود دارد.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در این استان را ضروری اعلام و تأکید کرد: این اقدام در بهبود مدیریت و صرفه‌جویی منابع آب، افزایش بهره‌وری و رونق تولید تأثیرگذار است.

 

وی اظهار داشت: بهره‌مندی از ظرفیت تهاتر نفت به‌منظور تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام در حوزه آب‌رسانی به طرح‌های کشاورزی و احیای دشت‌های چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار است و به توجه مسئولان ملی نیاز دارد.

 

حیدری به آسیب‌ها و خسارت‌های ناشی از جاری شدن سیلاب تابستان امسال در چهارمحال و بختیاری اشاره و بیان کرد: سیل به قنات‌ها، بندها و کانال‌های کشاورزی در استان خسارت‌های فراوانی وارد کرد که نیازمند لایروبی قنوات و کانال‌های کشاورزی است.

 

وی جذب سرمایه‌گذار توسعه سردخانه‌ها برای نگهداری محصولات کشاورزی مازاد در چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و گفت: یکپارچه‌سازی زمین‌های کشاورزی و اجرای طرح‌های مرتبط با آبخیزداری و آب‌خوان‌داری در استان باید با سرعت بیشتری انجام شود.

 

کد خبر 5613131

 

منبع مهرنیوز