سفارش تبلیغ
صبا ویژن

40 درصد زمینهای کشاورزی کشور به شبکه آبیاری نوین مجهز شد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا سرافرازی ظهر پنجشنبه در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: هم‌اکنون 8 میلیون و 500 هزار هکتار زمین کشاورزی در کشور وجود دارد که 2 میلیون و 600 هزار هکتار آن به شبکه آبیاری نوین مجهز شده است.

 

وی توسعه سیستم نوین آبیاری، احداث زیرساخت‌های کشاورزی و پیاده‌سازی الگوی کشت را از سیاست‌های مهم وزارت جهادکشاورزی دانست و افزود: این استان به‌عنوان تأمین‌کننده آب رودخانه کشور امسال با بحران کم‌آبی مواجه شده است.

لندفیل

سرافرازی تصریح کرد: با تخصیص اعتبار می‌توان سطح زمین‌های کشاورزی مجهز به سیستم آبیاری نوین را در کشور و چهارمحال و بختیاری افزایش داد.

 

وی با اشاره به لزوم توسعه کیفی و عمودی بخش کشاورزی یادآور شد: در توسعه بخش کشاورزی به پایداری اشتغال و امنیت غذایی توجه ویژه شده است تا بتوان بهره‌وری تولید را افزایش داد.

 

مدیرکل دفتر امور آب کشاورزی وزارت جهادکشاورزی اعتبار مورد نیاز برای اجرا و تکمیل طرح‌های آب و خاک کشور را 50 هزار میلیارد ریال اعلام و تأکید کرد: امسال برای اجرای این طرح‌ها 10 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شد.

 

وی اظهار داشت: منابع آب تجدیدپذیر کشور از 130 میلیارد مترمکعب به 100 میلیارد مترمکعب کاهش پیدا کرده که تهدیدی برای بهره‌برداران بخش کشاورزی است.

 

سرافرازی به اجرای طرح سیستم آبیاری نوین به‌عنوان یک اقدام برای مقابله با بحران کاهش منابع آبی کشور اشاره و تأکید کرد: اجرای اقداماتی مانند تجهیز و نوسازی شبکه‌های آبرسانی و تأمین آب و تکمیل شبکه آبیاری راهکاری علمی برای کاهش این بحران است.

 

کد خبر 5613392

 منبع مهرنیوز