سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تولید 15 هزار تن بذر در مزارع مادری استان بوشهر برنامهریزی شد

به گزارش خبرنگار مهر، کبری توکلی صبح دوشنبه در نشست اعضای قرارگاه امنیت غذایی این سازمان با موضوع تأمین بذر در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: برای جهاد کشاورزی اولویت تولید بذر یک تکلیف مهم است و هر استانی وظیفه دارد تا مناسب با تولید در استان بذر خود را تأمین کند.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: در استان بوشهر چندین مزرعه بذری و مادری داریم که با توجه به اهمیت این موضوع بیشتر به‌سمت تولید ارقام دیم رفته‌ایم.

 

وی با بیان اینکه هر سال در مزارع مادری استان بوشهر 7 رقم بذر آبی و 5 رقم بذر دیم کشت می‌شد گفت: امسال با توجه به نیاز استان، ارقام بذری دیم افزایش پیدا می‌کند.

عایق استخر خاکی

توکلی گفت: پارسال در مجموع 12.5 تن تولید بذری در استان بوشهر داشتیم که نسبت به سطح برداشت، به‌عکس بود، یعنی 40 درصد سطح آبی و 60 دیم، اما تولیدمان در آبی 60 درصد بیشتر بود که باید متناسب‌سازی شود.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: امسال تعهد تولید بذر از مزارع مادری استان 10 هزار تن است که برنامه‌ریزی ما برای 15 هزار تن انجام شده تا سال آینده مشکلی در تهیه بذر نباشد و خودکفا باشیم.

 

توزیع بیش از 60 درصد کود شیمیایی کشاورزی استان

 

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر هم در این نشست با اشاره به این‌که پارسال در کشور 2 میلیون و 500 هزار تن کود شیمیایی تأمین و توزیع شد، گفت: امسال با افزایش 28 درصدی، سه میلیون و 200 هزار تن انواع کود شیمیایی کشاورزی تأمین توزیع می‌شود که سهمیه استان بوشهر 42 هزار تن است.

 

خسرو عمرانی افزود: تا اول مهر بیش از 60 درصد کود شیمیایی کشاورزی استان میان کشاورزان توزیع شده است.

 

وی گفت: نزدیک به سه هزار و 200 تن نیز ذخایر راهبردی کود شیمیایی در استان بوشهر داریم و تمامی نیاز کشاورزان استان در زمینه را تأمین خواهیم کرد.

 

عمرانی با اشاره به این‌که استان بوشهر از مبادی اصلی تأمین کود اوره در کشور است، گفت: سالانه بیش از 980 هزار تن کود اوره در استان بوشهر تأمین و در کشور توزیع می‌شود که امسال تا کنون 600 هزار تن تأمین و توزیع شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

 

کد خبر 5610715

 منبع مهرنیوز