سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تولید 842 تن انواع گیاهان دارویی در مزارع استان قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد پیله فروش با بیان اینکه 842 تن انواع گیاهان دارویی در مزارع استان قزوین تولید شده است، اظهار کرد: در حال حاضر 778 هکتار از مزارع استان قزوین عمدتاً در مناطق الموت به کشت انواع گیاهان دارویی اختصاص دارد.

 

وی با بیان اینکه بیشترین تولید گیاهان دارویی در استان به میزان 312 تن به گل محمدی اختصاص دارد، افزود: سماق، گل گاوزبان، اسطوخودوس، آویشن و بیدمشک نیز از دیگر گیاهان دارویی مطرح زیر کشت در استان است.

 

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: همچنین 311 کیلوگرم گیاه ارزشمند و صادراتی زعفران نیز از سطح 101 هکتار از مزارع زیرکشت این محصول برداشت می‌شود.

 

وی تاکید کرد: همچنین امسال 345 تن موسیر، 146 تن زیره، 33 تن گیاه سماق و 5 تن گل گاوزبان در استان تولید شده است.

روف گاردن

پیله فروش عنوان کرد: قزوین به عنوان یکی از استان‌های مستعد برای توسعه کشت انواع گیاهان دارویی است و ایجاد اشتغال و کمک به معیشت روستاییان و گسترش صادرات با توسعه کشت گیاهان دارویی و ایجاد صنایع تکمیلی و وابسته محقق می‌شود.

 

وی اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی قزوین آمادگی لازم را برای آموزش کشت گیاهان دارویی به متقاضیان دارا است.

 

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: در سال‌های اخیر شاهد رشد قابل توجه کشت گل محمدی و زعفران در استان بوده‌ایم که کشت آنها در برخی نقاط استان دارای مزیت بالایی است.

 

وی یادآور شد: بسیاری از مناطق استان به ویژه الموت از استعداد و قابلیت بالایی برای کشت انواع گیاهان دارویی برخوردار هستند، تلاش داریم تا با جذب سرمایه گذار و تقویت صنایع تبدیلی، کشت گیاهان دارویی را در استان همچنان توسعه دهیم.

 

کد خبر 5610094

 

منبع مهرنیوز