سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بیمه کشاورزی نمکی بر زخم کشاورزان/ هنوز غرامتی در کرمانشاه پرداخ

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، کشاورزان هر ساله با وقوع حوادث و بلایای طبیعی، خشکسالی و سرمازدگی شاهد ازبین‌رفتن محصولات کشاورزی بوده و هستند و در این سال‌ها به دلیل تغییر اقلیم، سرمازدگی باغات نمود بیشتری هم پیدا کرده است.

 

در این راستا، بیمه محصولات کشاورزی به‌عنوان یک راهکار برای مقابله با بلایای طبیعی، خشکسالی، تغییر اقلیم و آنچه محصولات کشاورزی را تهدید می‌کند و در نتیجه برای کاهش خسارت کشاورزان همواره از سوی مسؤولان صاحب‌نظر  موردتوجه و تأکید قرار گرفته؛ که خوشبختانه کشاورزان استان کرمانشاه با توجه به خسارت‌های سال‌های گذشته در پی خشکسالی‌های متوالی از این امر استقبال خوبی داشته بطوری که سال گذشته بیش از 300 هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیر پوشش بیمه رفت.

 

با وجود اینکه کشاورزان استان حق بیمه خود را به صورت نقدی به صندوق بیمه محصولات کشاورزی واریز کرده، اما در حال حاضر با وجود آغاز سال زراعی جدید هنوز از پرداخت غرامت سال قبل به آن‌ها خبری نشده است.

قیمت عایق استخر

مسؤولان بیمه محصولات کشاورزی استان کرمانشاه، از آغاز طرح بیمه محصولات کشاورزی در استان خبر داده و از کشاورزان خواسته‌اند برای بیمه محصولات کشاورزی در اولین فرصت اقدام کنند چون که زمان اجرای این طرح تا پایان آذرماه تعیین شده است.

 

حال، کشاورزان استان سردرگم هستند با وجود اینکه غرامت سال گذشته را هنوز دریافت نکرده چگونه دوباره برای بیمه محصول خود اقدام کنند و دوباره به صورت نقدی حق بیمه محصول خود را به صندوق بیمه محصولات کشاورزی واریز کنند.

 

نورملکی سرپرست بیمه محصولات کشاورزی استان کرمانشاه در خصوص پرداخت خسارت بیمه سال گذشته محصولات کشاورزی، گفت: عملیات ارزیابی اراضی بیمه شده و خسارت دیده استان به پایان رسیده مجوزهای لازم برای پرداخت غرامت به ستاد مرکزی صندوق بیمه ارسال شده، اما متأسفانه تا به امروز هیچگونه غرامتی در هیچ یک از استان‌های کشور پرداخت نشده است.

 

وی از پیگیری‌های لازم از سوی مدیران ارشد و صندوق بیمه استان برای پرداخت بیمه به کشاورزان  خبر داد و گفت: طبق قول داده شده حداکثر تا پایان ماه جاری و نهایتا تا اوایل آبان‌ماه غرامت‌ها پرداخت خواهد شد.

 

سرپرست بیمه محصولات کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: کشاورزان می‌توانند با ارائه کارت ملی و اطلاعات زمین کشت شده با مراجعه به دفاتر بیمه محصولات کشاورزی مستقر در شهرها و بخش‌های محصول خود را بیمه کنند

 

وی افزود: امسال هم همانند سنوات گذشته نرخ تعرفه‌های بیمه بنا بر محصول کشت شده در هر شهرستان متفاوت است. تمامی تعرفه‌های زیربخش زراعی و دامی در سامانه صندق بیمه بارگذاری شده و و برای هر شهرستان حق بیمه و حداکثر تعهد پرداخت غرامت به تفکیک تعریف شده است.

 

انتهای پیام/پ

 

منبع فارس نیوز