سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تولید 180 هزار تن گندم در قزوین/ اجرای طرح گردشگری کشاورزی در با

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، رضا افلاطونی در آئین شکرگزاری برداشت محصولات کشاورزی و شروع سال زراعی 1402 - 1401، که با حضور رییس سازمان حفظ نباتات کشور و جمعی از کشاورزان و مسئولان استانی پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، با اشاره به قدمت آیین شکرگزاری و دلایل برگزاری آن اظهار کرد: امروز آئین شکرگزاری به این دلیل برگزار می شود که برداشت محصولات کشاورزی و خرید و فروش آن در جایگاه ویژه ای قرار دارد. 

 

وی افزود: استان در بحث تولید گندم به 180 هزار تن رسید که از این میزان، 70 هزار تن مازاد گندم استان شد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: امسال همچنین میزان تولید زیتون استان سه برابر نسبت به سنوات گذشته افزایش یافت و تولید پسته در استان امسال رکورد زد.

 

افلاطونی عنوان کرد: همچنین تولید مرغ امسال رکورد زد و رکورد بی سابقه سه میلیون و 600 قطعه جوجه ریزی در استان ایجاد شد.

عایق استخر خاکی

وی افزود: شکر گزاری در فرهنگ اسلامی و ایرانی از دوران گذشته وجود داشته و در قرآن کریم نیز به موضع شکرگزاری اشاره شده و امروز علوم و دانشمندان به موضوع شکرگزاری به شدت اعتقاد دارند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: 28 هزار هکتار جنگل در استان وجود دارد و 77 هزار نفر بهره بردار بخش کشاورزی در استان فعالیت می کنند.  

 

افلاطونی یادآور شد: در تولید انگور و ماهیان زینتی در رتبه سه کشور، در تولید شیر در رتبه پنج کشور و در تولید قارچ و تخم مرغ در رتبه ششم کشور قرار داریم. همچنین احداث باغ پیوند گردو با ظرفیت سه میلیون تن، تکمیل زنجیره تولید زیتون، تولید گوجه فرنگی، از اقدامات در دست اجرای سازمان است.

 

وی اضافه کرد: تولید برخی محصولات با توجه به الگوی کشت، با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در بحث تولید محصولات کم آب بر که یکی از موارد مهم در زمینه تولید و کشت محصولات غذایی است توانستیم تولید خوبی در حوزه مشت گیاه کینوا داشته باشیم.

 

افلاطونی بیان کرد: برای ما مهم است قزوین بعنوان منطقه ویژه اقتصادی باشد که اتفاقات خوبی همچون جذب منابع کشاورزی و زنجیره های غذایی و تولید و کشاورزی را به دنبال دارد.

 

وی در پایان گفت: توجه به بحث گردشگری کشاورزی موضوع مهم دیگری است که امسال برای اولین بار گردشگری کشاورزی در یکی از باغ های کشاورزی کشت زیتون در روستای سیاهپوش اتفاق افتاد.

 

 انتهای پیام/

 

منبع فارس نیوز