سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آغاز صدور اسناد 266 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، در راستای اجرای دستور  ساداتی نژاد، وزیر جهادکشاورزی مبنی بر الزام، تسریع و اهمیت، سنددار کردن اراضی کشاورزی و تشکیل قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی کشور و پیرو نخستین جلسه استانی این قرارگاه که با حضور شجاعی، معاون محترم وزیر و رییس سازمان امور اراضی کشور و رئیس محترم سازمان نقشه برداری و معاون محترم سازمان ثبت و املاک با حضور مقامات عالی رتبه استان و استاندار زنجان در این استان برگزار شد، در 266 هزار هکتار از اراضی استان زنجان، مراحل صدور اسناد اراضی کشاورزی با جدیت تمام آغاز و با عنایت به مصوبات سفر اخیر هیات دولت به استان، به حول و قوه الهی اسناد 60 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان‌های سلطانیه و خرمدره تا پایان بهمن ماه 1400 صادر و طی آیینی به کشاورزان تقدیم خواهد شد.

ژئوتکستایل

در حال حاضر در 206 هزار هکتار از کشاورزی شهرستان‌های ایجرود، خدابنده و زنجان با کارفرمایی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و همکاری سازمان جهادکشاورزی استان مراحل تطبیق و مستند‌سازی اراضی کشاورزی در حال انجام است.

 

توضیح اینکه قبل از انعقاد قرارداد تطبیق و مستند سازی، سازمان جهادکشاورزی استان نقشه‌های حد نگاری(کاداستر) را تهیه و اقدام به اخذ تاییدیه از سازمان نقشه برداری کشور کرده است.

 

در مرحله تطبیق و مستندسازی، ضمن فراخوان مردمی، مدارک ارایه شده توسط کشاورزان، بهره‌برداران و صاحبان «انساق» و اراضی کشاورزی، با نقشه‌های کاداستر تهیه و تایید شده، پرونده‌خوانی انجام و اطلاعات توصیفی برای هر قطعه مستندسازی شده و برای هر قطعه یک پرونده مجزا و اختصاصی تشکیل و برای طی مراحل صدور سند، به اداره کل ثبت و املاک کشور ارسال می‌شود.

 

علاوه بر 206 هزار هکتار یاد شده، بعنوان کار جهادی و با هدف حصول سریع نتیجه، در حال حاضر در 60 هزار هکتار از اراضی دو شهرستان که جزو مصوبات سفر اخیر هیات دولت بوده‌اند، قرارداد تطبیق و مستندسازی با چهار شرکت مشاوره ذیصلاح منعقد شده و با همکاری اداره کل ثبت و اسناد استان در حال طی مراحل صدور اسناد کشاورزی است..

همه سعی و تلاش همکاران تلاشگر این استان بر این است که تا پایان بهمن 1400، انبوهی از اسناد اراضی کشاورزی صادر و تقدیم صاحبان اراضی شود.

 

بخاطر اهمیت و جدیت در این موضوع، اکیپی متشکل از مدیران کل محترم دفاتر تخصصی سازمان امور اراضی کشور از روزهای ابتدایی بهمن‌ماه در استان زنجان مستقر شده و ضمن تسریع در این روند، چالش‌ها و موانع موجود پیش رو در صدور اسناد اراضی کشاورزی را برای تقدیم به مقام عالی وزارت احصا می‌کنند تا به تبع آن و کسب ارایه راهکارهای گوناگون اعم از تغییر، اصلاح و بازبینی قوانین موجود موجبات تسهیل‌گری در صدور اسناد اراضی کشاورزی و بهره‌مندی کشاورزان، فراهم شود.

 

برای نیل به این هدف مهم، ضمن اینکه همه عوامل دخیل تلاش رو خود را بکار بسته اند و مشارکت مردم شریف ایران اهمیت بسزایی دارد.

 

لازم به یاداوری است که نخستین سند تک برگی اراضی کشاورزی کشور، در تابستان سال 99 در استان زنجان صادر و با حضور مسئولین محترم کشوری و استانی تقدیم ذینفعان شد.

 

انتهای پیام/2308

 

منبع فارس نیوز