سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توسعه کشاورزی لرستان نیازمند برنامههای تحولی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهدشت، اسفندیار حسنی‌مقدم ظهر امروز در آئین کلنگ‌زنی فاز نخست مجتمع پرورش ماهیان خاویاری این شهرستان، ضمن گرامی‌داشت دهه مبارک فجر، در جمع خبرنگاران اضهار کرد: حرفه کشاورزی و دامپروری اصلی‌ترین و مهم‌ترین مدار توسعه در لرستان است.

استخر ذخیره ی کشاورزی

وی خاطرنشان کرد: از دامپروری و کشاورزی باید عبور کرد و به سمت‌و سوی کشاورزی مدرن رفت، عقب‌ماندگی تاریخی زیادی وجود دارد اما به برکت انقلاب اسلامی، میزان تولید غذا بیش از گذشته شده است.

 

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان با بیان اینکه به برنامه‌های تحولی برای توسعه بخش کشاورزی استان نیازمند هستیم، افزود: افزایش سطح زیرکشت گیاهان دارویی، توجه به افزایش تولید در دیمزارها و توسعه شیلات و آبزی‌پروری از جمله این برنامه‌ها است.

 

حسنی‌مقدم با تاکید بر ظرفیت‌های بالای استان، گفت: پروژه‌ای که امروز کلنگ‌زنی می‌شود، توانایی سالانه تولید 500 تُن گوشت ماهیان خاویاری را دارد.

 

وی ادامه داد: یکی از راه‌های عبور از اقتصاد تک محصولی نفت، جایگزین کردن محصولات کشاورزی همچون گیاهان دارویی و خاویار است.

 

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان با بیان اینکه 150 میلیارد ریال برای احداث مجتمع پرورش ماهیان خاویاری کوهدشت هزینه شده، افزود: الگوسازی از مهمترین اولویت‌های بخش کشاورزی است که ضمن افزایش تولید، اشتغال‌زایی بسیاری را به همراه دارد.

 

انتهای پیام/

 

منبع فارس نیوز