سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهرهبرداری از 596 فرصت شغلی حوزه کشاورزی به مناسبت دهه فجر در یز

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد،‌ محمدمهدی دهستانی صبح امروز در جمع برخی خبرنگاران استان حاضر شد و با اشاره به اهمیت طرح‌های در دستور کار این سازمان به مناسبت یوم الله دهه فجر،‌اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای 596 نفر به طور مستقیم ایجاد شغل شود.

ورق پلاستیکی استخر

وی طرح‌های قابل بهره‌برداری امسال جهادکشاورزی را مربوط به زیربخش‌های کشاورزی نظیر زراعت،‌ باغبانی،‌آب و خاک و دام و طیور دانست و افزود:‌ شعار امسال وزارت جهاد کشاورزی به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، "جهاد کشاورزی، پشتیبانی از تولید و اقتدار غذایی" نامگذاری شده و تمام برنامه‌ها حول این مهم تدوین و اجرایی می‌شود.

 

دبیر کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر استان یزد گفت: با توجه به شعار امسال وزارت جهاد کشاورزی، پنج راهبرد اصلی با عنوان‌های مدیریت واحد تولید و تجارت محصولات کشاورزی، هوشمندسازی کشاورزی، صدور سند مالکیت اراضی کشاورزی، سرمایه گذاری و دیپلماسی غذایی در دولت سیزدهم تدوین شده است.

 

دهستانی راهبرد مدیریت واحد تولید و تجارت محصولات کشاورزی را یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در دولت سیزدهم نام برد و تصریح کرد: پس از گذشت 9 سال از تصویب قانون انتزاع در کشور، سرانجام این قانون در دولت سیزدهم و با دستور رییس جمهوری اجرایی شد که با این دستور مدیریت واحد تولید و تجارت و زنجیره محصولات کشاورزی از مزرعه تا سفره در وزات جهاد کشاورزی کلید خورد.

 

وی خاطرنشان کرد: در این راستا در نخستین گام، قرارگاه امنیت غذایی با حضور مسئولان سازمان جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط به صورت روزانه تشکیل و مسایل مربوط به زنجیره تولید رصد می‌شود.

 

دهستانی اضافه کرد: وظیفه این قرارگاه که تاکنون 20 جلسه آن در سازمان جهادکشاورزی و بیش از 100 مورد در سطح شهرستان‌ها برگزار شده، ایجاد هماهنگی‌های لازم و با سرعت میان بخش‌های داخل و خارج وزارت جهاد کشاورزی است.

 

رئیس اداره اطلاع رسانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد درباره راهبرد صدور سند مالکیت اراضی کشاورزی توضیح داد: سازمان جهاد کشاورزی مصمم است به دلیل اهمیت اراضی کشاورزی در تولید پایدار، ظرف 4 سال برای اراضی با کمک دستگاه‌های اجرایی سند مالکیت صادر شود که با سنددار شدن اراضی کشاورزی مسایلی همچون تداخل اراضی و زمین‌خواری منتفی می‌شود.

 

وی به راه‌اندازی قرارگاه صدور سند مالکیت اراضی کشاورزی در سطح وزارتخانه اشاره و اظهار کرد: با تاکید رییس جمهوری و هماهنگی سایر دستگاه‌های اجرایی، این قرارگاه از ایام الله دهه فجر در استان یزد نیز آغاز به کار خواهد کرد.

 

دهستانی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد:‌ برگزاری مراسم‌های فرهنگی در روستاهای عشایری استان، حضور در مرقد سومین شهید محراب و ادای احترام کارکنان سازمان جهاد کشاورزی به شهدای گمنام و شهدای دفاع مقدس،برگزاری نشست های تخصصی و خبری، مسابقات ورزشی و پویش پرچم از جمله برنامه های ما در این ایام هستند.

 

رییس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان جهاد کشاورزی گفت: در دهه فجر برگزاری یک تور خبری برای خبرنگاران و یک تور گردشگری ویژه کارمندان زن ادارات استان به منظور بازدید از پروژه‌ها و اقدامات وزارت جهاد کشاورزی پیش‌بینی کرده‌ایم.

 

انتهای پیام/الف/ی

 

منبع فارس نیوز