سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برنامه عملیاتی دولت برای رسوخ فناوری به حوزه کشاورزی

سرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس؛ چندماه پیش بود که رهبرمعظم انقلاب در دیدار با جمعی از تولیدکنندگان و فعالان صنعتی بر دانش‌بنیان شدن کشاورزی در کشور تاکید کردند و فرمودند:«کشت گلخانه‌ای قابل توجه است اما با آن نمی‌توان کشور را اداره کرد و با توجه به زمین، خاک و آب موجود در کشور، باید با دانش‌بنیان کردن کشاورزی و یافتن الگوی مصرف بهینه، از نابودی خاک و هدررفت آب جلوگیری، و صرفه‌جویی در آب را به صورت جدی دنبال کرد.»

 

همچنین در پی نامگذاری سال 1401 به نام «سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین»، سورنا ستاری معاون علم و فناوری ریاست جمهوری در نشست روسای پارک‌های علم و فناوری کشور از تدوین برنامه‌ای عملیاتی برای ارتقا کشاورزی  و دانش بنیان شدن این صنعت در کشور خبر داد و گفت: با توجه به شعار سال، مقام معظم رهبری تاکیید ویژه‌ای بر حوزه کشاورزی دارند. بر همین اساس برنامه‌ای برای بخش کشاورزی در دولت تصویب شده است که بزودی اعلام خواهد شد.

قیمت عایق استخر

برهمین اساس هیات وزیران با هدف هموار کردن زمینه تحقق کشاورزی دانش بنیان و کمک به افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان و فناور، افزایش بهره وری از طریق رسوخ دانش و فناوری در بخش کشاورزی و منابع طبیعی، پیشنهاد مشترک وزارت جهاد کشاورزی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مبنی بر «آیین نامه حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در بخش کشاورزی و منابع طبیعی» را به تصویب رساند.

 

افزایش سهم حوزه کشاورزی و منابع طبیعی در شرکت‌های دانش‌بنیان، افزایش بهره‌وری از طریق تولید دانش‌بنیان، ارتقای توان و تاب‌آوری کشور در کالاهای اساسی و  توسعه زنجیره محصولات دانش‌بنیان از جمله مفاد این آیین نامه است. به موجب این آیین نامه وزارت جهاد کشاورزی موظف است با همکاری دستگاه‌های ذیربط، اقدامات لازم در این خصوص را انجام دهد.

 

متن کامل این آیین نامه را می توانید از اینجا دانلود کنید.

 

انتهای پیام/

 

منبع فارس نیوز