سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرمایهگذاری بخش خصوصی در 1256 طرح کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عطاءالله ابراهیمی صبح امروز در دیدار کارکنان جهاد کشاورزی با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: تولید محصولات در اراضی کشاورزی و باغی استان در سال حدود یک میلیون و  500 هزار تن و به ارزش 14 هزار میلیارد تومان است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 45 طرح با اعتبار 113 میلیارد تومان در هفته جهاد کشاورزی به بهره‌برداری رسیده است، ادامه داد: این طرح‌ها یک هزار و 47 شغل ایجاد می‌کند.

آبیاری تحت فشار

وی با بیان اینکه در سال گذشته 503 میلیارد تومان تسهیلات به تولیدکنندگان بخش کشاورزی داده شد، اظهار داشت: یک هزار و 256 طرح سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال اجرا است که تا کنون 653 طرح از این تعداد به بانک‌ها معرفی شده است.

 

توزیع 300 تن نهاده میان دامداران

 

ابراهیمی افزود: سال گذشته 300 هزار تن نهاده بین دامداران استان توزیع شد و سند توسعه دامپروری استان تدوین شده و آماده تصویب است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، توسعه 2 هزار هکتاری سطوح زیرکشت باغات و کشت گیاهان دارویی، اجرای 28 طرح آبی، اجرای سالانه طرح‌های نوین آبی، احداث کانال‌ها و احیای قنوات را از دیگر طرح‌ها و برنامه‌های خانواده جهاد کشاورزی دانست.

137 هزار هکتار از اراضی بررسی شد

 

وی با بیان اینکه طرح کاداستر و تعیین تکلیف اراضی یکی از دغدغه‌های همیشگی مردم  بوده است، ادامه داد: در سال گذشته 137 هزار هکتار از اراضی مورد بررسی قرار گرفت و رفع اختلاف شد که به این واسطه پرونده‌های اراضی جونقان، مهدیه، اشکفتک، شیخ‌شبان و خانمیرزا بسته شد.

 

ابراهیمی کاداستر اراضی و صدور سند را جزو اولویت‌های جهاد کشاورزی دانست و افزود: در سفر اخیر به این بخش هم اعتبارات خوبی شامل 2 هزار میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی و 2 هزار و 148 میلیارد تومان تسهیلات بخش کشاورزی تخصیص داده شد که تحولات بزرگی در جهاد کشاورزی ایجاد می‌کند.

 

وی بیان داشت: در راستای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها در چند هفته گذشته  4 هزار و 800 طرح ثبت‌نام  شد که به منظور مرتفع شدن دغدغه سرمایه در گردش واحدهایی تولیدی چند روز گذشته به یک هزار و 10 طرح مبلغ 65 میلیارد تومان اعتبار تخصیص پیدا کرد که با این مبلغ سرمایه در گردش واحدهایی تولیدی تامین می‌شود.

 

ابراهیمی در پایان به افتتاح 5 طرح کشاورزی تا پایان امروز اشاره کرد و گفت: طرح‌های کارخانه خوراک آبزیان، 2 طرح گلخانه‌ای و یک طرح آبیاری تحت فشار به نمایندگی طرح‌های شهرستان شهرکرد با حضور استاندار و دیگر مسئولان افتتاح می‌شود.

 

انتهای پیام/68036

 

منبع فارس نیوز