سفارش تبلیغ
صبا ویژن

امکان کشاورزی سنتی وجود ندارد/ کشاورزی نوین با روشهای علمی ایجاد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد بعد از ظهر امروز در آیین تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی از راه‌اندازی پردیس فناوری کشاورزی در استان خبر داد و اظهار کرد: این پردیس فصل جدیدی در ایجاد کشاورزی نوین با روش‌های علمی خواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه اگر فعالیت کشاورزان نبود در زمینه امنیت غذایی دچار مشکل می‌شدیم بنابراین تک تک کشاورزان واجد تقدیر هستند افزود: حوزه امنیت غذایی؛ یکی از مواردی بود که دشمن یقین داشت توسط آن می‌تواند به کشور آسیب بزند که البته نتواست کاری از پیش ببرد.

 

استاندار همدان با بیان اینکه دشمن به ویژه در دهه اخیر تمام تلاش خود را به کار گرفته در مباحث اقتصادی ایران را زمین‌گیر کند یادآور شد: به قدری تحریم علیه کشور وضع کردند که این موضوع کلاف سردرگم شده اگرچه علاوه بر مادیات برخی از نهادها و شخصیت‌ها را هم دو بار و سه بار تحریم کردند که البته این نشان از عجز و ناتوانی آنها نسبت به ملت ایران دارد.

عایق استخر

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تولید دانش‌بنیان تأکید مقام معظم رهبری است متذکر شد: امیدوارم تولید دانش‌بنیان و علمی در تمام بخش‌ها از جمله بخش کشاورزی فراگیر شود.

 

قاسمی‌فرزاد در ادامه با تأکید بر اینکه باید اذعان کرد استفاده به سرعت و بی‌محابا از منابع آبی همچنین بهره‌گیری از روش‌های سنتی منابع آبی را تلف کرده است تصریح کرد: با وضعیت آب امکان کشاورزی سنتی وجود ندارد چراکه منابع آبی هزار ساله ظرف 70 سال مصرف شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در طول 30 سال گذشته آب‌های زیرزمینی سالی نیم متر فروکش می‌کرد در حالی که ظرف دو سال گذشته این میزان به سالی 3.5 متر معادل هفت برابر بیشتر، رسیده است.

 

استاندار همدان با اشاره به ضرورت تغییر الگوی کشت متذکر شد: راهکارهایی چون استفاده از پساب، ممنوعیت کشت محصولات آب‌بر و افزایش کشت‌های گلخانه‌ای در دستور کار قرار گیرد تا به پایداری کشت و حفظ منابع کمک کنیم.

 

وی در پایان سخنانش تصریح کرد: مرکز تحقیقات کشاورزی و پارک علم و فناوری استان وسط میدان به عنوان پیشقراول باشند تا با تولید دانش‌بنیان بهره‌وری در واحد سطح افزایش یابد.

 

انتهای پیام/89033/

 

منبع فارس نیوز