سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اعتبار 736 میلیارد تومانی سفر ریاست جمهوری برای بخش کشاورزی سمنا

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از برترین‌های بخش کشاورزی استان سمنان که به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی در سالن اجتماعات ساختمان شماره 2 جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: حمایت از صندوق توسعه بخش کشاورزی استان سمنان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

لایه استخر

وی افزود: در سفر ریاست جمهوری به استان سمنان اعتبارات خوبی بالغ‌بر 736 میلیارد تومان به بخش کشاورزی اختصاص یافت که بیش از 30 درصد تاکنون تخصیص یافته و در حوزه‌های احیای قنوات، آبیاری نوین، خطوط انتقال آب و سایر موارد هزینه شده است.

 

استاندار سمنان بیان کرد: از 197 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان سمنان، بالغ‌بر 34 هزار هکتار در حال حاضر به سیستم‌های آبیاری نوین مجهز شدند که تلاش خواهیم کرد این میزان افزایش یابد.

 

هاشمی ادامه داد: افتتاح روز گذشته واحد تولیدی مرغ تخم‌گذار نگین دامغان که پس از 20 سال مجدد به چرخه تولید بازگشت و زمینه اشتغال 40 نفر را فراهم کرد، امری بسیار ارزشمند است.

 

وی گفت: در زمینه پرداخت تسهیلات دامدارکارت ویژه طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، تاکنون یک‌هزار و 576 مورد تسهیلات به مبلغ 164 میلیارد تومان توسط بانک کشاورزی به متقاضیان پرداخت شده است.

 

استاندار سمنان اضافه کرد: در زمینه احیای قنوات اتفاقات و اقدامات بسیار خوبی در این استان در حال انجام است که امیدواریم بتواند باعث کاهش دغدغه مردم در روستاها باشد.

 

هاشمی اظهار کرد: در حال حاضر بالغ‌بر 150 هکتار مجتمع گلخانه‌ای در استان سمنان وجود دارد که باید به دنبال افزایش و توسعه این مجتمع‌ها و افزایش بهره‌وری از طریق این مهم باشیم و در این زمینه نهایت مساعدت را با کشاورزان خواهیم داشت.

 

وی افزود: ضرورت دارد شورای کشاورزی با استفاده از ظرفیت‌های موجود در این بخش و در راستای رونق و توسعه کشاورزی در جهت تحقق شعار سال فعال شود.

 

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: ایجاد شهرک صنایع تبدیلی از دیگر موارد مهم این استان است که اقدامات مورد نیاز برای تسهیل در این امر در دستور کار پیگیری قرار دارد.

 

انتهای پیام/2568/س/م

 

منبع فارس نیوز