سفارش تبلیغ
صبا ویژن

30 درصد از سهم اشتغال استان مربوط به کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کامیاران، پیمان اسکندری ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کامیاران اظهار داشت: حوزه کشاورزی و دامداری توانسته‌اند موجب رشد اقتصادی کشور و منطقه شوند.

اسکندری ادامه داد: 12 هزار نفر بهره‌بردار کشاورزی در شهرستان کامیاران وجود دارد و بیشترین سهم اقتصاد استان کردستان و کامیاران مربوط به حوزه کشاورزی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به نقش پررنگ شهرستان کامیاران در حوزه کشاورزی اظهار داشت: 25 درصد از اراضی شهرستان کامیاران آبی است که این شاخص در استان 12 درصد و تنها 3 درصد از اراضی شهرستان بیجار بصورت آبی است.

ورق پلاستیکی ژئوممبران

وی  با بیان اینکه استان کردستان محور توسعه در حوزه کشاورزی و دامپروری است ادامه داد: میانگین تولید ناخالص داخلی کردستان مربوط به کشاورزی 25 درصد و میانگین کشوری 17 درصد است.

اسکندری با تاکید بر نقش کشاورزان در جلسات قیمت‌گذاری گفت: برای اولین بار در شورای تصمیم گیری و قیمت‌گذاری ایران نخبگان کشاورزی، تشکل‌ها و اقشار مختلف حضور دارند و در هیچ تصمیمی بدون حضور کشاورزان و تعاونی‌های پیشرو گرفته نمی‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطرنشان کرد: امسال باتوجه به اینکه همه نهاده‌های دامی به شدت افزایش قیمت داشته است اما در دولت سیزدهم قیمت گندم بیش از 120 درصد افزایش یافت و امسال با کاهش قیمت کود فسفات مواجه بودیم.

اسکندری تصریح کرد: سال گذشته مبلغ 130 میلیارد تومان جهت کمک به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شد همچنین در سفر ریاست جمهوری به استان 2هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای حوزه جهاد کشاورزی در نظر گرفته شده است‌.

در این آئین کمال رستمی به عنوان سرپرست  مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کامیاران معرفی شد و از زحمات بهرام کوشکی مدیر سابق این شهرستان تقدیر شد.

انتهای پیام/2330/76

 

منبع فارس نیوز