سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهبرد جدی جهاد کشاورزی تامین امنیت غذایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت الاسلام سید حسن ربانی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در مراسم گرامیداشت  سالروز تشکیل سازمان بسیج جامعه کشاورزی که ظهر امروز در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی تهران در کرج برگزار شد، ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی، بر ضرورت توجه به تجارب گذشته در برنامه ریزی برای آینده تاکید کرد‌.

وی افزود: بسیج جامعه کشاورزی با سایر اقشار بسیج متفاوت است چرا که ریشه آن در جهاد سازندگی است که باید تلاش شود این ریشه حفظ، یادآوری و ارج گذاری شود و به عنوان مبنا برای سایر بخش‌ها قرار گیرد.

این مسوول ادامه داد: چون در جهاد سازندگی ناممکن‌هایی ممکن شد و در روزهای سخت دفاع مقدس ابتکارات فوق العاده‌ای به وجود آمد. در جهاد سازندگی ریشه‌هایی برای بسیج جامعه کشاورزی وجود دارد که باید نقاط مثبت و ارزشمند یادآوری و حفظ شود و مبنای کارهای آینده قرار گیرد. 

قیمت عایق استخر

وی، بر لزوم ارزیابی علمی فعالیت‌های بسیج جامعه کشاورزی در چند سال گذشته تاکید کرد و افزود: این ارزیابی باید منصفانه صورت گیرد و اشکالات با روحیه بسیجی شناسایی شود. باید با ارزیابی نکات علمی و جمع بندی نقاط قوت و ضعف برای آینده برنامه ریزی مناسب انجام شود.

ربانی اضافه کرد: اولین نکته برای آینده برنامه ریزی هوشمندانه است و بسیج مثل سایر مجموعه ها نیازمند برنامه ریزی هوشمندانه برای آینده است که باید بر اساس روح بسیجی مبتنی بر اخلاص باشد و این امر بسیج را از سایر حوزه ها متمایز می کند و این اخلاص سرچشمه دفع آفات سازمانی است و سرمنشا این آفت ها عدم اخلاص است. رکن جهاد و جهادگری مسئله اخلاص است و باید به آن توجه شود. 

وی بر لزوم نگاه بلند مدت در برنامه ریزی‌ها تاکید کرد و گفت: در برنامه ریزی‌ها باید نگاه بلندمدت، کوتاه مدت، اجرایی و کاربردی داشته باشیم. واقع گرایی و آرمان خواهی باید در برنامه ریزی‌های آینده مد نظر قرار گیرد و باید بفهمیم در کدام نقطه هستیم و به کدام نقطه باید برسیم.

وی گفت: شور و شعور انقلابی،حماسه، انگیزه، هیجان و احساسات همراه با شعور باید در کار وجود داشته باشد .‌حالت جهادی و خستگی ناپذیری باید حکیمانه و علمانه باشد و برنامه ها باید با عقلانیت پیش برود. با بوروکراسی و نظام اداری سخت، کار پیش نمی رود، برای پیشبرد اهداف روح خستگی ناپذیری و شور و شعور انقلابی لازم است و باید در سطح سازمان انتقال و گسترش پیدا کند.‌

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی بر ضرورت ارتباط تعریف شده و روشن همچنین همراهی بسیج با وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد وافزود: وزارت جهاد کشاورزی ماموریت هایی برعهده دارد و بسیجیان نیز به صورت جهادی فعالیت می کنند که اگر در کنار هم قرار بگیرند؛ مکمل هم خواهند بود که هم از موازی‌کاری جلوگیری خواهد شد و هم افزایی و مقابله صورت نخواهد گرقت. 

وی با بیان اینکه مسئله علم و دانش و تخصص پیشران کشور است، بیان کرد: علم اگر در کنار تعهد قرار بگیرد معجزه می‌کند و پایه قدرت در همه جای دنیا دانش است.‌ بنابراین همه باید برای افزایش دانش، رشد علمی و تخصصی تلاش کنیم‌ این امر از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تلاش ما باید طوری باشد که در تراز نخبگانی قرار گیرد. 

ربانی، به وجود چند بیماری از جمله یاس و ناامیدی در نظام اداری اشاره کرد و گفت: اینگونه آفت ها و روزمرگی را باید از نظام اداری دور کنیم و از بروکراسی های دست و پاگیر و گزارش‌دهی‌های صوری پرهیز کنیم.‌ جزیره ای عمل کردن هم آسیبی است که باید از آن جلوگیری شود.

وی خاطر نشان کرد: تامین امنیت غذایی راهبرد جدی وزارت جهاد کشاورزی است و امیدواریم بسیج جامعه کشاورزی بتواند در این راستا کمک کند.

انتهای پیام/ج/م

 

منبع فارس نیوز