سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استاندار کهگیلویه و بویراحمد: سهم کشاورزی در اقتصاد منطقه رضایت

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سید علی احمدزاده در بازدید از مجتمع گلخانه‌ای بهمئی اظهار داشت: توسعه بخش کشاورزی  ضروری بوده و در این راستا حمایت از تولیدکنندگان محصولات گلخانه‌ای باید در دستور کار باشد.

زیرسازی جاده

وی بر حمایت از تولیدکنندگان محصولات گلخانه‌ای در شهرستان بهمئی تاکید کرد و افزود: سهم کشاورزی در اقتصاد استان با تدبیر و برنامه ریزی افزایش یابد.

 

احمدزاده در بازدید از این مجتمع گلخانه‌ای گفت: این مجتمع در زمینی به مساحت 19 هکتار احداث و 20 واحد گلخانه‌ای در آن پیش بینی شده که 11 واحد در زمینه تولید فلفل فعال است.

 

وی افزود: محصولات این واحدهای گلخانه‌ای به کشور روسیه صادر می‌شد اما با توجه به مشکل ایجاد شده میان وزارت کشاورزی و کشور روسیه در استفاده از سموم کشاورزی، صادرات محصولات با مشکل مواجه شده است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، هدف از بازدید این مجتمع را تصمیم‌گیری در راستای حمایت از تولید کنندگان دانست و ادامه داد: با مشکل پیش آمده درآمد این واحدها به یک پنج کاهش یافته و تولید کنندگان متحمل خسارت فراوانی شدند.

 

وی از وزارت جهاد کشاورزی خواست حمایت جدی از این تولید کنندگان را در دستور کار قرار داده و مشکلات را برطرف کند تا تولیدات از سر گرفته شود یا الگوی صادرات تغییر کند.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین از تولید نهال در این مجتمع خبر داد و اظهار داشت: نهال‌های تولید شده تحت نظر و کنترل جهاد کشاورزی و با رعایت همه استاندارها است لذا نهال مورد نیاز استان از این مجتمع تامین شود.

 

احمدزاده بر رونق اشتغالزایی پایدار در حوزه کشاورزی استان تاکید کرد و گفت: تسهیلات لازم برای ایجاد اشتغال پایدار این بخش اختصاص و بخش کشاورزی گسترش یابد.

 

وی از دیدار با وزیر جهاد  کشاورزی خبر داد و افزود: در این دیدار در خواست کردیم برای توسعه و تکمیل شهرک جهاد کشاورزی با اختصاص اعتبار، حمایت لازم صورت گیرد.

 

احمدزاده با اشاره به دستور وزیر جهاد کشاورزی و موافق با تکمیل شهرک کشاورزی گفت: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تسهیلات تکمیل شهرک‌  کشاورزی در سال 1401 را جذب کند.

 

بیشتر بخوانید

سومین روز از دهه مبارک فجر در اردبیل/ پروژه‌های مختلف کشاورزی و درمانی افتتاح شد

 

بهره‌برداری از 14 طرح بخش کشاورزی با حضور استاندار در سربیشه آغاز شد

 

مزیت‌های صادرات کشاورزی خراسان شمالی نیازمند تقویت است

 

علاوه بر بازدید از این مجتمع گلخانه‌ای دیدار با مردم از دیگر برنامه‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد بود.

 

احمدزاده پس از شنیدن مشکلات و خواسته‌های مردم به مدیران کل دستور داد رفع مشکلات مردم را در اولویت کاری خود قرار دهند.

 

انتهای پیام/544/ی

 

منبع تسنیم