سفارش تبلیغ
صبا ویژن

23 طرح در حوزه کشاورزی استان بوشهر با اعتبار 131 میلیارد تومان ا

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، در ششمین روز از دهه مبارک فجر ظهر امروز طرح‌های شهرستان دشتی با حضور معاون امور عمرانی استاندار، نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس و دیگر مسئولان اجرایی استان بوشهر افتتاح شد.

 

بهره برداری از طرح توسعه کشت های گلخانه ای در روستای بنیاد

 

طرح توسعه کشت گلخانه‌ای در روستای بنیاد دشتی به بهره‌برداری رسید.

geogrid

رئیس‌ جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه این طرح با 2.3 میلیارد تومان اجرا شده است اظهار داشت: کشت گلخانه‌ای در روستای بنیاد دشتی در زمینی به مساحت 5 هزار و 120 متر مربع برای تولید 120 تن محصول در هر هکتار اجرا شده است.

 

نوذر منفرد تولید 5 میلیون قطعه نشاء و اشتغال 5 نفر را از دیگر مزیت‌های این طرح دانست و بیان کرد: امروز در شهرستان دشتی سامانه نوین آبیاری دشت پلنگ با اعتبار 2.7 میلیارد تومان افتتاح شد.

 

وی از افتتاح طرح مرغداری در دشتی خبر داد و تصریح کرد: این واحد مرغداری با ظرفیت پرورش 30 هزار قطعه مرغ گوشتی راه اندازی شده است.

 

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر از افتتاح 23 طرح در ایام‌الله دهه فجر در استان خبر داد و تصریح کرد: در دهه مبارک فجر امسال 23 طرح در حوزه‌های آب و خاک، دام و طیور، صنایع تبدیلی و تکمیلی، کشت گلخانه‌ای و شیلات افتتاح می‌شود.

 

منفرد اعتبار اجرا این طرح‌ها را 131.7 میلیارد تومان دانست و خاطر نشان کرد: با افتتاح این طرح‌ها ضمن فراهم شدن 168 فرصت شغلی، تثبیت 920 اشتغال به همراه دارد.

 

وی با اشاره به طرح‌های حوزه شیلات خاطر نشان کرد: طرح‌های پرورش میگو و ماهی، تکثیر لارو میگو و اسکله شیلات با 78 میلیارد تومان در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افتتاح 4 طرح در عرصه سامانه نوین آبیاری، لایروبی و شبکه آبیاری مزارع را از دیگر طرح‌ها دانست و افزود: در بخش دام و طیور 2 واحد تولید مرغ گوشتی با ظرفیت تولید 480 تن در سال و سرمایه‌گذاری 17.6 میلیارد تومان در این ایام افتتاح می‌شود.

 

منفرد افتتاح سردخانه و واحد بسته‌بندی و فرآوری با ظرفیت 3 هزار و 300 تن را از دیگر پروژه‌ها دانست و خاطر نشان کرد: برای اجرا این طرح‌ها 9.2 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

 

وی با اشاره به افتتاح 4 گلخانه با اعتبار 14.8 میلیارد تومان گفت: این طرح‌ها در بندر دیر و دشتی با مساحت 2 هکتار و تولید 402 تن انواع محصولات گلخانه‌ای اجرا شده است.

 

ظرفیت تولید برق نیروگاه‌های خورشیدی شهرستان دشتی به سه هزار و 220 کیلو وات رسید

 

فرماندار دشتی در آیین کلنگ‌زنی نیروگاه جدید خورشیدی در شهرک صنعتی خورموج افزود: عملیات اجرایی نیروگاه خورشیدی 200 کیلو واتی در شهرک صنعتی خورموج با اعتبار 40 میلیارد ریال آغاز شد.

 

بیشتر بخوانید

استاندار بوشهر: 500 پروژه در ایام دهه فجر در استان بوشهر افتتاح می‌شود

 

450 سامانه برق خورشیدی به عشایر استان بوشهر واگذار شد

 

500 تن به ظرفیت‌های تولید ماهی پرورشی استان بوشهر افزوده شد

 

وی با بیان اینکه این پروژه در زمینی به مساحت 4 هزار متر مربع عملیات اجرایی آن آغاز شده است تصریح کرد با اجرا این طرح ظرفیت تولید برق از نیروگاه‌های خورشیدی شهرستان دشتی به 3 هزار و 220 کیلو وات رسیده است.

 

بازدید استاندار از ظرفیت‌های صنعتی، کشاورزی و تولیدی شهرستان دشتی

 

استاندار بوشهر با حضور در شهرستان دشتی از ظرفیت‌های این شهرستان در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و تولیدی بازدید کرد.

 

احمد محمدی‌زاده  از اجرا طرح‌های مهم در دشتی خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع تأمین آب سدهای قیزقلعه و دشت پلنگ در شهرستان دشتی اجرا شده است.

 

وی در بازدید از نیروگاه خورشیدی دشت پلنگ خاطر نشان کرد: شهرستان دشتی از قطب تولید انرژی خورشیدی در استان است.

 

انتهای پیام/190/ش

 

منبع تسنیم