سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مدیرکل امور استانهای وزارت جهاد کشاورزی در خرمآباد: برش استانی ب

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد،هوشنگ محمدی در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان که در سالن جلسات این سازمان برگزار شد اظهار داشت: امروز چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است و به برکت انقلاب اسلامی از اقتدار نظامی عبور کرده‌ایم و به برکت خون شهدا، امام شهدا و رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری در حال برنامه‌ریزی برای اقتدار غذایی هستیم.

نیروگاه سیکل ترکیبی

وی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی در حوزه نظامی در منطقه و کشورهای همسایه حرف‌هایی برای گفتن دارد افزود: به طور یقین  در حوزه غذایی و همچنین در حوزه امنیت پایدار غذایی جمهوری اسلامی حرف‌هایی برای گفتن دارد.

 

 مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به برنامه‌های تحولی دولت سیزدهم در حوزه کشاورزی بیان کرد: در اقتدار غذایی امنیت پایدار غذایی، ارزآوری و ایجاد شغل پایدار داریم و اقتدار غذایی در کنار اقتدار نظامی امنیت ملی ما را رقم می‌زند در همین راستا استان لرستان باید نقش خود را در این جایگاه تعریف کند و باید همه کمک کنند و در این بخش حق استان لرستان را بگیرند و در برنامه تحولی کشاورزی در دولت سیزدهم باید برش استانی این برنامه در استان لرستان تدوین شود.

 

محمدی گفت: در بخش محصولات کشاورزی در واقع استان لرستان تنها متعلق به خودش نیست بلکه متعلق به کل کشور است.

 

وی با اشاره به رتبه اول استان لرستان در تولید حبوبات افزود: استان لرستان تنها محدود به خود و 11 استان نیست بلکه متعلق به کل کشور است و نگاه دست‌اندرکاران و برنامه‌ریزان نگاه ملی است و ما نیز در این راه همراه شما هستیم.

 

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای احیای جهاد سازندگی گفت: ما می‌توانیم در حوزه‌های مختلف به امنیت غذایی و خودکفایی برسیم.

 

وی با اشاره به اینکه ما در گذشته بزرگترین وارد کننده لبنیات و پنیر بودیم تصریح کرد: امروز با همت همه کشاورزان توانسته‌ایم اقدامات خوبی صورت دهیم و بیش از 125 تا 130 میلیون تن تولید انواع مختلف محصولات کشاورزی داریم.

 

محمدی با بیان اینکه ما در حال برنامه‌ریزی برای امنیت پایدار غذایی هستیم خاطرنشان کرد: 95 درصد بخش کشاورزی دست مردم و پنج درصد باقیمانده دست ماست و اگر کاستی وجود دارد ما هستیم.

 

وی با اشاره به چهار و نیم میلیون نفر تولیدکننده در بخش کشاورزی ادامه داد: همه کشاورزان ما تولیدکننده هستند و باید از حق آنها دفاع و عدالت را در بخش کشاورزی برقرار کنیم.

 

بیشتر بخوانید

برنامه‌ریزی برای خودکفایی در تولید برنج/ وزیر جهادکشاورزی: در تولید نهاده‌‌های دامی به خودکفایی 50 درصدی می‌رسیم

 

بین‌المللی شدن فرودگاه "جهرم" صادرات غیرنفتی منطقه را به اوج می‌رساند/ رونق تولید در هاب محصولات کشاورزی استان فارس

 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: ایران پس از انقلاب در تولید محصولات کشاورزی 4 برابر رشد داشت

 

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد  کشاورزی با بیان اینکه تنظیم بازار به جهاد کشاورزی محول شده است بیان داشت: ما هم در تولید باید هوای تولیدکنندگان را داشته باشیم و هم در مصرف به مصرف کنندگان توجه ویژه داشته باشیم و عدالت را در هر دو بخش برقرار کنیم.

 

وی افزود: در اکثر استان‌ها متاسفانه همکاری خوبی برای اجرای طرح‌ها با کشاورزان نمی‌شود در حالی که نگاه ما بیاد مانع‌زدایی و تعامل گرایانه باشد.

 

محمدی با بیان اینکه ما باید پشتیبان تولیدکنندگان باشیم تا بتوانیم امنیت پایدار غذایی در کشور ایجاد کنیم ادامه داد: ما سربازان عرصه امنیت غذایی و تولیدکنندگان فرماندهان آن هستند و بخش کشاورزی به تنهایی می‌تواند سرمایه‌های اجتماعی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی تربیت کند.

 

وی با بیان اینکه در یک برنامه تحولی باید برنامه‌های علم پشتیبان در بخش کشاورزی داشته باشیم عنوان کرد: امروز خوشبختانه در تولید مرغ و گوشت و سایر تولیدات در استان لرستان با مشکلی روبه‌رو نیستیم و به میزان کافی ذخیره داریم.

 

انتهای پیام/641/ح

 

منبع تسنیم