سفارش تبلیغ
صبا ویژن

630 روستای استان زنجان زیر پوشش طرح جهش تولید قرار دارند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، جهش تولید شعاری است که طی دو سال اخیر و با تاکیدات مقام معظم رهبری با توجه به شرایط موجود، همواره سرلوحه امور مسئولان قرار گرفته است.

استخر کشاورزی

اما این روزها، زمزمه جهش تولید علاوه بر بخش‌های صنعت، معدن، خدمات و حتی دانش بنیان از بخش تولیدات کشاورزی هم شنیده می‌شود و این جهش را به خوبی می‌توان با عملیاتی شدن طرحی که ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بازوی حمایتی آن محسوب می‌شود، به عینه مشاهده کرد.

 

طرح جهش تولیدات دیمی، این روزها سبب خوشحالی کشاورزان و رونق و تسهیل در روند کاری آنها شده و به گفته کارشناسان نتایج خوبی در پنج سال آینده به دنبال خواهد داشت.

 

جواد تاراسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زمینه اجرای طرح جهش تولید در حوزه کشاورزی ضمن اشاره به آغاز اجرای این طرح از سال گذشته در استان، اظهار داشت: طرح جهش تولید در بخش کشاورزی در حال حاضر در 15 استان کشور اجرایی می‌شود.

 

بیشتر بخوانید

گفتگو با وزیر اسبق کشاورزی|خودکفایی در نهاده‌ دامی قطعاً امکان‌پذیر است/ قانون افزایش بهره‌وری 11سال فراموش شده/ واردات محصول کشاورزی یعنی سرشکستگی

 

مدیریت منابع آب کشاورزی در استان ایلام مهمترین راهبرد توسعه اقتصادی است

 

محصولات کشاورزی با مصرف انسانی باید تاییده سلامت دریافت کنند

 

وی با اشاره به اینکه این طرح با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اجرا شده و عملاً اعتبارات مورد نیاز از طریق این ستاد تامین می‌شود، تصریح کرد: طرح جهش تولید در یک بازه زمانی پنج ساله تعریف شده که مهم‌ترین هدف آن افزایش محصولات دیمی است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه از مجموع 330 هزار هکتار از اراضی دیمی استان، بالغ بر 200 هزار هکتار تاکنون تحت پوشش این طرح قرار گرفته است، افزود: این طرح مزایای زیادی برای کشاورزان تحت پوشش دارد.

 

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات تا سقف 100 میلیون تومان یکی از مزایای این طرح است، ادامه داد: این تسهیلات به منظور خرید ادوات دیمی و کارمزد 4 درصد به کشاورزان متقاضی پرداخت می‌شود.

 

تاراسی سهم استان زنجان را از این تسهیلات 17 میلیارد و 500 میلیون تومان اعلام کرد و یادآور شد: پرداخت بخشی از هزینه‌ها و حق بیمه کشاورزان از دیگر مزایای این طرح است.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه طرح جهش تولید در 630 روستای استان زنجان اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: 4 هزار و 700 کشاورز تحت پوشش این طرح قرار دارند.

 

انتهای پیام/س

منبع تسنیم