سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاهش180میلیمتری بارش در کرمانشاه/70هزار نفر با تنش آبی مواجهاند

علیرضا کاکاوند در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: استان کرمانشاه از ابتدای مهر ماه سال 99 الی شهریور سال 1400، رتبه نخست کاهش بارندگی را با توجه به خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی به خود اختصاص داده که کاهش 180 میلیمتری بارندگی را در پی داشته است.

 

وی افزود: در استان کرمانشاه 2 هزار و 600 روستا وجود دارد که یک هزار و 900 روستا زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه قرار داشته که بیش از 95 درصد تأمین منابع آبی آنها از طریق چاه و چشمه‌ها است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: هم اکنون 70 هزار نفر از جمعیت روستایی استان کرمانشاه با مشکل تنش آبی مواجه هستند که مشکل اصلی آنها پایدار نبودن منابع آبی است و باید احداث سدها در استان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

کاکاوند بیان کرد: 700 روستا در استان کرمانشاه زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه قرار نداشته که با برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال 1400، 460 روستا زیر پوشش آب و فاضلاب استان قرار خواهند گرفت.

 

وی خاطر نشان کرد: 70 درصد چشمه‌ها و چاه‌های استان کرمانشاه به دلیل خشکسالی خشک شده یا میزان آبدهی آنان کاهش پیدا کرده است.

 

مدیرعامل شرکت شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به استفاده کشاورزان از آب روستایی برای آبیاری اراضی کشاورزی، گفت: برای رفع مشکل کم آبی در روستاها اقدامات بسیاری صورت می‌گیرد اما تعدادی از کشاورزان و باغ داران از آب روستایی برای آبیاری باغات و اراضی کشاورزی استفاده می‌کنند.

استخر کشاورزی

کاکاوند با اشاره به افزایش بودجه شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، افزود: طی سال گذشته بودجه شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه 100 میلیارد تومان بوده که در سال جاری در مورد آبرسانی روستایی 770 میلیارد تومان بودجه به استان اختصاص یافته که تاکنون 50 درصد آن تحقق یافته است.

 

کد خبر 5340305

 

منبع مهرنیوز