سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهآهن اردبیل منجر به کاهش آلودگی زیست محیطی میشود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علی کاظمی صبح امروز در بازدید استاندار و ائمه جمعه شهرهای اردبیل از پروژه راه‌آهن اظهار داشت: علاوه بر این اتصال استان به شبکه ریلی کشور، افزایش ایمنی حمل و نقل، کاهش تصادفات، کاهش مصرف سوخت، ایجاد سیستم ریلی برای کارخانه‌ها و ارتباط با بنادر جنوب کشور  و اتصال ریلی به آذربایجان و روسیه از دیگر اهداف احداث راه آهن اردبیل است.

آب بندی استخر

 

وی با اشاره به طول مسیر خط ریلی در 175 کیلومتر افزود: از این میزان فقط 20 درصد دشت و 80 درصد مناطق کوهستانی و تپه ماهور است که 10 شرکت رتبه یک، زیر نظر 6 شرکت مهندسی مشاور در آن مشغول به کار هستند.

 

بیشتر بخوانید

پاسخ دولت به یک شایعه؛ راه‌آهن اردبیل ایراد فنی ندارد

 

200 میلیارد تومان اعتبار به پروژه راه‌آهن اردبیل اختصاص می‌یابد

 

وعده نوبخت برای بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن اردبیل در موعد مقرر+فیلم

 

راه‌آهن اردبیل مطابق برنامه زمان‌بندی به بهره‌برداری می‌رسد

 

مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه در استان اردبیل سرعت مسافربری خط ریلی را 160 کیلومتر بر ساعت و سرعت حمل بار را 120 کیلومتر بر ساعت برشمرد و گفت: عملیات خاکی پروژه 35 میلیون متر مکعب و برابر با عملیات بزرگ ترین سد خاکی کشور است.

پلاستیک استخر

 

کاظمی با اشاره به اجرای یک میلیون و 200 هزار متر مکعب بتن ریزی و احداث 31 دستگاه پل و 63 دستگاه تونل تصریح کرد: 13 نقطه اجرایی در این پروژه تعریف شده و اعتبار لازم جهت تکمیل آن 12 هزار میلیارد ریال است.

 

وی با بیان اینکه زیرسازی پروژه 78.38 درصد و کل پروژه 51.44 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: خاکریزی 57 درصد، خاکبرداری 85 درصد، احداث پل 44 درصد و احداث تونل 65 درصد پیشرفت دارد.

 

مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه در استان با اشاره به اشتغال یک هزار و 472 نفر در این پروژه بیان کرد: 667 دستگاه ماشین‌آلات سنگین در پروژه مورد استفاده است و خرداد سال آینده مناقصه روسازی آن عملیاتی می‌شود.

 

منبع تسنیم