سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عایق رطوبتی چیست؟

وجود رطوبت ناشی از بارش باران، برف و شستشو در قسمت‌های مختلف ساختمانی از قبیل پشت‌بام، دیوارها، سرویس بهداشتی، نمای بیرونی ساختمان، مخازن آب در سازه‌ها و استخرها موجب نم‌دهی، بلندشدگی و پوسته‌شدن رنگ می‌شود.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آریانا تجارت ویستا، وجود رطوبت ناشی از بارش باران، برف و شستشو در قسمت‌های مختلف ساختمانی از قبیل پشت بام، دیوار ها، سرویس بهداشتی، نمای بیرونی ساختمان، مخازن آب در سازه‌ها و استخرها باعث می‌شود که  طول عمر مصالح ساختمانی کاهش یافته و سبب فرسایش سریع ساختمان می‌شود. عایق رطوبتی پوششی ویژه جایگزین عایق رطوبتی سنتی از قبیل ایزوگام، قیرگونی و کاهگل می‌باشد که روی مناطق مجاور رطوبت اجرا می‌شود که موجب جلوگیری از نفوذ رطوبت به سطوح داخلی ساختمان می‌شود.

ویژگی عایق رطوبتی

عایق رطوبتی جدید دارای تحمل بسیار بالا در انقباض و انبساط سازه می‌باشد که بدون خطر قابل ترمیم و اجرا است. این عایق با نفوذ به عمق بافت زیرین از نفوذ رطوبت جلوگیری می‌کند و موجب آب بندی کامل سطح می‌شود. وزن بسیار سبک این محصول مانع از سنگینی سازه شده و دارای قدرت تحمل فشار آب زیاد می‌باشد که کاملاً غیرقابل اشتعال است.

خرید ورق ژئوگرید

انواع عایق رطوبتی

· عایق رطوبتی نانو:

عایق رطوبتی نانو ترکیبی بر پایه رزین اکریلیک پایه آب می‌باشد که مناسب جهت اجرا روی محیط‌هایی مانند پشت بام، سرویس بهداشتی، بالکن، آشپزخانه و ... است. الاستیسیته بالای این محصول سبب شده تحمل تنش‌های انبساطی و انقباضی سطح را داشته باشد و دچار ترک، پوسته و بلندشدگی نشود. این عایق بسیار مناسب جهت اجرا روی سازه‌های جدید، ترمیم نقاط سست سازه‌های قدیمی و ترمیم عایق سنتی قدیمی که قبلاً روی سازه اجرا شده همانند ایزوگام می‌باشد. خواص ارتجاعی محسوس سبب شده انعطاف پذیری بالایی داشته و تا 100% دارای خاصیت کشسانی باشد. مراحل اجرا در این روش آب‌بندی ساختمانی در 4 مرحله زیر سازی، اجرای پرایمر نفوذگر عایق، اجرای عایق رطوبتی با الیاف مخصوص در دو مرحله و تست نهایی عایق می‌باشد. این محصول هم دلیل پایه آب بودن دوست دار محیط زیست بوده و هیچ‌گونه آسیبی به محیط وارد نمی‌کند.

خرید ورق ژئوممبران

· عایق رطوبتی دیوار بارانگیر:

در اکثر ساختمان‌ها به دلیل عدم استفاده از عایق رطوبتی روی دیوارهای بیرونی، پس از مدتی بر اثر بارش برف و باران، رطوبت به داخل ساختمان نفوذ کرده و سبب طبله و بلند شدن رنگ داخل ساختمان می‌شود و می‌تواند خسارت‌های مالی فراوان به همراه داشته باشد. عایق رطوبتی دیوار بارانگیر که بسیار مناسب جهت اجرا در دیوارهای ساختمان‌ها و ویلاهای شمال کشور می‌باشد که باران به صورت مستقیم به دیوار ها برخورد می‌کند. عایق رطوبتی دیوار سیمانی نیز از این نوع محصول می‌باشد که علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا بر روی نمای سیمانی سطح دیوار را کاملاً آب بند می‌کند. عایق ضد رطوبت دیوار، ترک‌های مویی سطح را پوشش داده و با ایجاد لایه تنفسی برای سطوح زیرین باعث افزایش طول عمر مصالح می‌شود.

· عایق رطوبتی ساندویچ پنل:

ساندویچ پنل‌ها نوعی عایق به شمار می‌روند که دو سمت آن‌ها را ورق‌های گالوانیزه پوشش داده است. این محصول در دو نوع ساندویچ پنل سقفی و دیواری تولید می‌شود که در کارخانه، انبار و باشگاه‌ها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. ساندویچ پنل سقفی به دلیل قرارگیری بیشتر در مجاورت برف، باران، رطوبت بالا (شرجی) و بعضاً قرار گرفتن در کنار دریا دچار پوسیدگی می‌شوند به همین دلیل آب و رطوبت داخل آن جمع شده و باعث زنگ زدگی، نفوذ رطوبت، پوسیدگی درز و سرپیچ ها، خوردگی اورلب ها و آب گرفتگی اتصالات ساندویچ پنل می‌شود. عایق رطوبتی ساندویچ پنل به دلیل فرمولاسیون ویژه خود به سطوح آسیب دیده چسبیده و نفوذ آب به آن سطح‌ها را غیرممکن می‌کند. عایق ساندویچ پنل آب گریز، قابل شستشو و دارای وزنی بسیار سبک می‌باشد.

  •  توصیه می‌شود جهت جلوگیری از پوسیدگی بیشتر از ایزوگام استفاده نشود. ایزوگام خود عامل پوسیدگی است.

· عایق رطوبتی شفاف:

عایق رطوبتی شفاف پوششی بی‌رنگ می‌باشد که با فرمولاسیون ویژه‌ای تهیه شده که در صنعت ایزولاسیون ساختمان برای حفظ ظاهر سطوح زیرین و آب‌بندی کامل سازه جایگاه خود میان عایق‌های رطوبتی پیدا کرده است. این عایق رطوبتی مایع پس از اجرا به عمق بافت زیرین خود نفوذ کرده و ساختاری نفوذ ناپذیر در برابر آب و رطوبت به وجود می‌آورد که علاوه بر عمر طولانی، آب‌بندی به زیبایی بیشتر سطح نیز می‌افزاید. عایق رطوبتی بی‌رنگ محصولی آب گریز و ضد آب می‌باشد که بیشترین استفاده آن به عنوان عایق رطوبتی روی موزاییک، کاشی و عایق بی‌رنگ روی سنگ نما می‌باشد. این عایق پس از تشکیل پلیمرهای پایه حلالی مقاومت بسیار بالایی در برابر سایش و ضربه دارد.

ورق ژئوممبران

 

· عایق رطوبتی پایه سیمانی:

این عایق پوششی سیمانی برای اجرا روی سطوح ساختمانی جهت آب بندی آن می‌باشد که به دو صورت تک جزئی و عایق دو جزئی پایه سیمانی تولید می‌شود. عایق پایه سیمانی تک جزئی که با فرمولاسیون ویژه تهیه شده و قابل ترکیب شدن با آب نیز می‌باشد. عایق دو جزئی پایه سیمانی که از دو جزء پودر سیمانی ورزین اکریلیک به همراه فناوری نانو تهیه شده است. این عایق بسیار مناسب جهت آب بندی پشت‌بام‌ها، سرویس بهداشتی، دیوارها، استخرها، گنبد مساجد و ... می‌باشد که در رال رنگی متنوع با الیاف فایبر گلاس یا بدون الیاف فایبر گلاس قابل اجرا می‌باشد. از ویژگی‌های این محصول می‌توان به تحمل فشار منفی که مناسب برای اجرا در چاله آسانسور و دیوار زیر زمین مباشد، عدم جذب گرد و غبار، مقاومت بالا در تغییرات آب و هوایی اشاره کرد.

 

منبع خبر ایسنا