سفارش تبلیغ
صبا ویژن

25 طرح تولیدی و خدماتی در بخش کشاورزی استان ایلام افتتاح میشود

آذرنوش عموزاده در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام ، در سال جاری تعداد 25 پروژه تولیدی و خدماتی بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر 185 میلیارد و 832 میلیون ریال با اشتغالزایی مستقیم 59 نفر، تثبیت شغل 98 نفر و تعداد 158 خانوار بهره‌مند افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

 

وی افزود: همچنین تعداد چهار طرح کشاورزی با اعتباری بالغ بر 204 میلیارد و 35 میلیون ریال با اشتغالزایی 30 نفر و تعداد 30 خانوار بهره‌مند کلنگ‌زنی می‌شود.

 

عموزاده تصریح کرد:  این پروژه ها شامل احداث ایستگاه پمپاژ، اجرای شبکه فرعی سیستم بارانی، حفر و تجهیز چاه آب ، برقی کردن چاه‌های کشاورزی، کانال آبرسانی، پروژه تامین آب عشایر، کشتارگاه و گاوداری شیری، کلینیک پزشکی و فروشگاه سموم کشاورزی است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن و بهره‌برداری از ایستگاه‌های پمپاژی که در سطح استان مانند سامانه گرمسیری ،طرح 550 هزار هکتاری و دیگر طرح ها وجود دارد ، شاهد یک جهش بزرگ اقتصادی در سطح استان خواهیم بود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یک درصد کل مراتع کشور در اختیار استان ایلام است اظهار داشت: درصورتی‌که هفت دهم درصد جمعیت کل کشور  مربوط به استان ایلام است  یک درصد از مراتع و  5.3 دهم درصد از جنگلهای زاگرس در  اختیار استان قرار دارد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام افزود: به طور تقریبی دو برابر میانگین کشوری بارندگی در سطح استان وجود دارد و در بحث دام و طیور نیز  هر فرد دارای سرانه چهار راس دام است که در مقایسه با سرانه هر فرد در کشور با آمار هشت دهم درصد ،دارای ظرفیت‌های بسیار بزرگی در حوزه کشاورزی و دامداری است.

 

بیشتر بخوانید

رهاورد سفر رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری/ 2 هزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی اختصاص یافت

 

رزمایش نظارت بر بازار کالاهای کشاورزی در استان فارس/ 25 اکیپ بر مناطق 12گانه شیراز نظارت می‌کنند

 

شاخص بهره‌وری آب در بخش کشاورزی استان مرکزی 44 درصد افزایش یافت

ژئوگرید

عموزاده با ذکر این مطلب که حدود 40 درصد از ظرفیت‌های استان ایلام در حوزه کشاورزی بالفعل شده است افزود: در بخش تولیدات محصولات زراعی به غیر از باغات چند برابر نیاز استان تولید داریم، از جمله گندم که سالانه  3 برابر نیاز استان تولید می‌شود.

 

این مسئول به تولید گوشت مرغ نیز اشاره کرد و گفت:   سالانه حدود سه برابر نیاز استان گوشت مرغ و دو برابر نیز گوشت قرمز در سطح استان تولید می‌شود .

 

وی با ذکر این مطلب که استان ایلام در آستانه یک جهش اقتصادی بزرگ در حوزه کشاورزی قرار دارد عنوان کرد: بالفعل کردن این ظرفیت‌ها با سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی  یک جهش اقتصادی بزرگ در این حوزه را رقم می زند.

 

انتهای پیام/180/ن

 

منبع تسنیم