سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجلس ساز و کار «یکپارچهسازی مدیریت اراضی کشاورزی» را تعیین کرد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز و در ادامه بررسی طرح «تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی»، با تصویب ماده 10 این طرح، ساز و کار یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی را تعیین کردند.

ژئوتکستایل

 

بر اساس این ماده که با 155 رأی موافق، 19 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 224 نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید، «وزارت جهاد کشاورزی مجاز است با اختصاص اعتبارات در بودجه سنواتی، در راستای یکپارچه‌سازی مدیریت اراضی کشاورزی و بهبود بهره‌وری و افزایش تولید، نسبت به تهیه و ارائه بسته تشویقی و حمایتی برای تجمیع و تبدیل مزارع و واحدهای کشاورزی خرده مالکی و کوچک مقیاس به شرکتهای کشت و صنعت و یا سهامی زراعی کوچک ترجیحاً با قابلیت عرضه و معامله در بورس یا خارج از بورس تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام کند».

 

همچنین بر اساس بخش دیگری از ماده 10 این طرح «سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن تسهیل و عرضه سهام این شرکت‌ها می تواند به این منظور نسبت به تاسیس یک بازار بورس یا بازار خارج از بورس جدید و یا تخصیص یک بازار مجزا در یکی از بازارهای موصوف اقدام کند. دستورالعمل اجرایی چگونگی و شرایط تاسیس و نحوه و نوع حمایت از این شرکت‌ها ظرف سه‌ماه از تاریخ لازم‌الاجراء شدن این قانون به پیشنهاد مشترک وزیر جهاد کشاورزی و سازمان بورس و اوراق بهادار ابلاغ می‌شود».

استخر ذخیره آب باران

 

نمایندگان مخالف این ماده، با اشاره به عبارت «خرده مالکی» در متن ماده 10، به نگرانی بابت از دست رفتن سرمایه کشاورزان با تجمیع زمین‌های کوچک و تکرار تجربه‌های تلخی مانند «کشت و صنعت مغان» اشاره داشتند و موافقان هم، بهره‌وری بهتر زمین‌های کشاورزی را هدف اصلی این ماده عنوان کردند.

 

انتهای پیام/

 

منبع فارس نیوز