سفارش تبلیغ
صبا ویژن

الزام وزارت جهاد کشاورزی به «صدور مجوز برای شهرکهای کشاورزی و دا

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در جلسه علنی امروز صبح مجلس شورای اسلامی، ادامه بررسی طرح «تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی» در دستور کار قرار گرفت و چند ماده دیگر از این طرح به تصویب رسید.

آب بندی استخر

 

وکلای ملت در بهارستان، با بررسی و تصویب ماده 11 این طرح، وزارت جهاد کشاورزی را مکلف کردند تا نسبت به تسهیل صدور مجوز برای ایجاد شهرک‌های کشاورزی و دامپروری غیردولتی اقدام کند.

 

بر اساس این ماده که با 190 رأی موافق، 6 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از 238 نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید، تبصره 4 ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها مصوب 31 خردادماه 74 با اصلاحات و الحاقات بعدی به شرح زیر اصلاح می‌شود:

 

«کشت در محیط های مهار (کنترل) بسته شده و گلخانه ای، پرورش قارچ، دامداری، پرورش طیور و ماکیان، پرورش آبزیان و ماهیان زینتی و مراکز تولید و عرضه زنده آبزیان، پرورش زنبورعسل و حشرات مفید و تاسیسات آبیاری و سرچاهی و واحدهای صنایع تحویلی و تکمیلی و قضایی و فرآوری محصولات کشاورزی و منابع طبیعی و سایر نیازها و تولیدات بخش کشاورزی از مصادیق فعالیت کشاورزی بوده و احداث آن ها در اراضی کشاورزی بهینه کردن تولیدات بخش کشاورزی و ساخت استخر، انبار محصولات کشاورزی و اتاقک نگهبانی بوده و با رعایت ضوابط زیست محیطی و موافقت سازمان جهاد کشاورزی استان، تغییر کاربری محسوب نمی‌شود».

 

همچنین بر اساس فراز پایانی این ماده «تغییر کاربری و تبدیل طرح های مذکور به سایر طرح های غیرکشاورزی بدون اخذ مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک، مشمول مجازات های مقرر در قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها می‌شود».

 

گفتنی است، در جریان بررسی این ماده از طرح تقویت امنیت غذایی، پیشنهاد جعفر قادری نماینده مردم شیراز در خصوص الزام وزارت جهاد کشاورزی به تسهیل صدور مجوز برای شهرک های کشاورزی و دامپروری غیردولتی تصویب و به اصل ماده الحاق شد.

پلاستیک استخر

 

بر این اساس «وزارت جهاد کشاورزی مکلف است نسبت به تسهیل صدور مجوز شهرک های کشاورزی و دامپروری غیردولتی اقدام کند. این شهرک ها از همه مزایای شرکت های دولتی به جز واگذاری زمین به قیمت منطقه ای برخوردار می‌شوند».

 

انتهای پیام/

 

منبع فارس نیوز